fredag 26 november 2010

En smula vitt

"En smula vitt" heter dagens tema på Blooming Friday. Besök Katarinas blogg Rosor och Ris. Där hittar du fler bidrag!!!

"En smula" är ju ett relativt begrepp, ungefär som "en nypa salt". Helt klart är, att det är något litet, eller något som förekommer i mindre mängd. Här är min tolkning.

Den vita näckrosen bidrar med en smula vitt bland alla rosa näckrosor. Fotot är ifrån den kinesiska parken i Gärten der Welt. Pagoden i bakgrunden är kanske inte riktigt vad man tror ....

... i själva verket är den inte högre än 1,5 meter!! Kanske till och med en smula lägre!!! (Om man nu ska prata om smulor! ;-)

Mera vitt från den kinesiska trädgården hittar du HÄR!

32 kommentarer:

  1. Underbar tolkning av en smula.
    Superfina bilder, nu längtar jag bort.
    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej Ruben. Ja det var ju en bra tolkning tycker jag och det är ju vackert där med så enormt men man förstår inte att det är så lågt då man inte kan jämföra med något annat liksom! Trevlig helg nu då på dig och hoppas ljusen på slingan blir snöiga så blir det lite varmare sken kanske :)

    SvaraRadera
  3. Den första bilden är så fantastiskt fin. Underbar spegling i vattnet och vackert med näckrosorna inkl den vita sköna!

    SvaraRadera
  4. Härlig tolkning av smulan//Britt

    SvaraRadera
  5. En smula, otroligt att det ser så stort ut. Den trädgården måste vara en fantastisk syn.

    SvaraRadera
  6. Your one white lily is the perfect 'a little white'. This place is very interesting in the illusion of size . . . but lovely no matter the size. I hope you have a good weekend Ruben. Kram Carol

    SvaraRadera
  7. Finurlig tolkning! ha en fin adventshelg/Sophia

    SvaraRadera
  8. Tjusiga bilder Ruben.

    (Du har fullständigt väldigt rätt i att det är bara min lille Wille som är söööt! Det är typ 100 år sedan jag var det:)), men är glad ändå - lika bra att gill läget för vad har man för val:))?)/ Anja

    SvaraRadera
  9. Gillar näckrosorna, alla färgerna.

    SvaraRadera
  10. En enda bland alla - en smula :-))
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Fina bilder och som vanligt ett klurigt sätt att tolka temat på! /Katarina

    SvaraRadera
  12. Vilken synvila! :) Man blev lite lurad, en smula skulle man kunna säga ... ;)
    He en fin adventshelg!
    //Anna-Karin

    SvaraRadera
  13. Man kan ju som sagt bli smula överraskad... underbara bilder på ett ställe som jag skulle vilja se i verkligheten.
    En smula avis kan man säga.
    annika

    SvaraRadera
  14. Gillar, gillar mycket den kinesiska trädgården och hoppas att jag en dag kan få till ett hörn....
    Tjingeling

    SvaraRadera
  15. Jag trodde absolut att den var större när jag såg bilden.....
    Det dröjer ett tag innan näckrosorna blommar igen....nu får vi hålla tillgodo med isrosor ;)
    Trevlig helg ;9

    SvaraRadera
  16. Härliga smulor! Är det någonting jag drömmer om - och som jag aldrig kommer få - så är det en sjö full av näckrosor. Så vackert!
    Trevlig första advent!

    SvaraRadera
  17. Ja det var verkligen en synvilla! Fin bild!
    Ha en fin helg! / Irene

    SvaraRadera
  18. det där lilla tornet skulle jag vilja ha på mitt berg..

    SvaraRadera
  19. Jag tycker att den vita näckrosen är allra vackrast, köpte mig en rödrosa först till min damm, oj vad jag ångrade mig...och den dog. Ja, så nu har jag bara vita...vilda. Den där pagoden var riktigt fin !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  20. Underbara bilder....och tankar :)

    SATURDAY SHOW OFF

    Välkommen att vara med :)

    Håkan

    SvaraRadera
  21. Smart drag :) Dina bilder kan jag inte se mig mätt på, så de får gärna dyka och i olika temat :)

    Ha en mysig första advent ♥

    SvaraRadera
  22. Spännande park, fina bilder:)
    Ha en skön första advent!

    SvaraRadera
  23. Hihi...... En smula VACKERT vitt också..... Du är klurig du Ruben som bjuder på smulor och synvillor ;-)

    Ha en fin första advent!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  24. Vilken superb och annorlunda tolkning av temat, Ruben!
    Hoppas du haft en fin första advent,
    Charlotta

    SvaraRadera
  25. hej igen Ruben för att hålla mig till ämnet en smula vitt så kan jag bara instämma fast jag ändrar lite och skriver en attans massa vitt ute i alla fall.Så skönt se de fina växterna och slippa se snö just nu Har kört snöslungan idag så jag har sett nog med vitt. Fast det är vackert på träden .

    SvaraRadera
  26. ...underbara bilder från ett vackert ställe och en vacker årstid!
    Här är det som sagt inte bara "en smula" snö utan massor, börjar likna förra året faktiskt. Och inte nog med det, det bara vräker ner idag också! Usch!!

    SvaraRadera
  27. Fantastisk synvilla! Och överhuvudtaget en underbar komposition. För kontemplation.

    SvaraRadera
  28. Nilla tog mina ord, så jag hälsar bara, och hoppas att det går bra där i kylan. Och den vita "smulan" var så fin, så fin...

    SvaraRadera
  29. Oj, snacka om synvilla!

    Kram!

    SvaraRadera
  30. Beautiful light with nice reflections.

    SvaraRadera
  31. Hej Ruben Är uppkopplad nu en stund så får vi se Men de har stängt ner kärnkraftverket igen så nu tror ja vi får behålla strömmen.De har ju försökt starta upp det nu o det går ju bara sönder igen och igen..Ja sånt elände Sverige ett nytt U-land folk blir sjuka av otjänligt vatten tågen klarar inte snön i år heller,, Plogningen på vägar och torg undermålig
    Skumheter i regeringskansliet med Usa tydligen samt diverse andra trevligheter Vi får snart börja söka bistånd från andra länder skall du se..suck.Som sagt nykammad katt kan hålla igång elvispen kanske

    SvaraRadera