fredag 14 mars 2014

Generositet

Dagens tema på Blommig Fredag är GENEROSITET. Man kan inte annat säga, än att bloggvänner är fantastiskt generösa. De delar gärna med sig, både av fröer och uppgrävda plantor men också av trevligt umgänge och av sin trädgård.

Måste jag välja EN sak (fast det måste jag ju egentligen inte), men jag vill nog det ändå, så blir det Hèlenas fotokurs. (Hèlena med bloggen Bland rosor och bladlöss). Hon, som en hel dag tog hand om en skara fotointresserade trädgårdsnördar och höll en fantastisk fin kurs i fotograferingens ädla konst. Minutiöst planerad. Filmduken och projektorn var redan på plats när vi kom och ostpajen doftade ljuvligt. Det är nästan så man inte tror det är sant! Att en människa kan vara så generös! Man vet ju, att Hèlena har många järn i elden, men ändå tycks hon ha tid för allt.

Mer om fotokursen kan du läsa HÄR!

Hèlena verkar nöjd med vad hon ser, men Stefan är redan på jakt efter nya motiv.
Men jag fattar inte hur Stefan fick in sitt ben i Hèlenas kjol!?

Mer om GENEROSITET hittar du HÄR!

19 kommentarer:

  1. Så kul med fotokursen!
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Visst är det fantastiskt, vissa hinner och orkar så mycket.

    SvaraRadera
  3. Jaa, haha! Jag blev tårögd av inlägget för det var så otroligt roligt och givande. Helt super!
    Och givetvist väldigt generöst av denna fantastiska tjej...

    Kram och vi syns på söndag :D

    SvaraRadera
  4. Håller med, bloggvänner och "trädgårdare" är väldigt generösa och dessutom trevliga och glada människor. Läste också ditt fantastiska inlägg om fotokursen :)

    Ha det gott!
    /Anita

    SvaraRadera
  5. Hon verkar vara en sån människa som alla tycker om.Har ju bara läst hennes blogg men tycker på något sätt att jag känner henne lite.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  6. Trädgårdsfolk är sannerligen en bunt trevliga människor. :-)
    Det låter fantastiskt roligt med fotokurs! Det ska jag hålla utkik efter.
    Må så gott
    /E

    SvaraRadera
  7. Ja, det finnes stor generøsitet blant hagefolk :-)

    SvaraRadera
  8. Bloggare och trädgårdsfolket....generösare får man leta efter....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Ja, visst är det fantastiskt när nån är generös med sin tid och kunskap mitt i alla vardagsstress. Kul bild!

    Önskar dig en fin helg
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Trädgårdsmänniskor är ett särdeles generöst och trevligt folk! Kanske beror det på att trädgården gör att de mår så bra att de vill dela med sig av sitt välmående till andra!
    Ha en toppenhelg!
    Annika

    SvaraRadera
  11. Det kallar jag generositet, när man vet hur många järn hon har i elden denna Hélena.

    Trevlig helg
    Luna

    SvaraRadera
  12. Världen är förunderlig på många sätt och ful av generösa människor.
    Ha en fin helg
    Meta

    SvaraRadera
  13. Härligt inlägg om generösa människor men jag är fortfarande lite nyfiken på det där med kjolen ;-))
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  14. Det är härligt med generösa bloggvänner - och det har jag massor av! Till min stora glädje, för det är ju så att när man flyttar så lämnar man en del vänner bakom sig. Och även om man skaffar sig nya så kanske det inte blir lika många som dom man haft i årtionden.
    Vår, sommar och höst har jag inga problem - men på vintern är det inte så många annat än dom allra närmaste som vill komma hit. Därför är jag överlycklig över mina generösa bloggvänner, som jag verkligen har glädje och nytta av vintertid!!
    KRAM och TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  15. Det kan man verkligen kalla generöst, så roligt! Och visst är både blogg- och trädgårdsvärlden full av vänliga, generösa människor. Kul bild med benet i kjolen.=)

    SvaraRadera
  16. Kender du den blog, som hedder www.havefolket.dk? Den drives af nogle utroligt generøse, dygtige og inspirerende danske kvinder. Masser og masser af godt havestof og fine billeder flere gange om ugen fuldstændig uden beregning. Bare et klik på computeren og man står midt i drømmeland.
    Happy Gardening
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvaraRadera
  17. Ni verkar ha haft en kul fotokurs, visst är det härligt med människor som är generösa med både sin tid och kunskap. Önskar dig en fortsatt fin helg!
    Kristina

    SvaraRadera
  18. sant, bloggare är fantastiskt generösa, jag har träffat flera i verkliga livet; blivit erbjuden soffplats i Finland, fått böcker från England, plantor från Sverige....

    SvaraRadera
  19. Låter helt fantastiskt.
    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera