fredag 14 november 2014

Blommig fredag – Trädgårdslycka

Veckans tema på Blommig fredag är TRÄDGÅRDSLYCKA. Eftersom jag sympatiserar med trädgården, och går lite grand i ide på vintern, så blir det inte så många inlägg under vinterhalvåret. Men, då jag såg temat, OCH precis hade fått jättefina målningar av mina barnbarn, målningar som verkligen utstrålar TRÄDGÅRDSLYCKA, kunde jag inte låta bli att visa dem.

Här flyger massor av fjärilar omkring, humlorna surrar, och en grön fågel gör akrobatkonster av lycka. Ja, det är helt enkelt TRÄDGÅRDSLYCKA det handlar om. Att jag är barnsligt förtjust i barnteckningar behöver jag väl inte tillägga.

"Trädgårdslycka"

Fakta om konstnären
Hon heter Matilda och är snart 6 år. Internationellt verksam, separatutställningar i Argentina, Mexico och Kenya. Har även ställt ut i Stockholm/Sickla och i Järfälla på mormor och morfars kylskåpsdörr. Konstnärinnan befinner sig för närvarande i Kenya och har nyligen bestigit berget Longonot 2776 m. Dessutom har hon tappat sin första tand!

 ... och här kommer en liten yngre artist och tolkar trädgårdslycka.
Det är äntligen lite regn på gång, tror jag. Molnen tätnar och det har redan börjat falla lite glittriga regndroppar. Nyckelpigan gör en båge i luften och flyr till ett skyddat ställe.

"Regn kan också vara trädgårdslycka!

Fakta om konstnären
Olivia, 4 år. Signerar sina alster med pseudonymen "Linda". Har också gjort separatutställningar i olika länder, till exempel sitt födelseland Mexico, Sverige, Finland och nu senast Kenya. När hon inte målar, klättrar hon gärna. Älskar att hänga med huvudet nedåt. Springer gärna in i saker utan att se sig för. "Det är då jag får mina bästa idéer", säger hon.


Mer TRÄDGÅRDSLYCKA HÄR!
http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/2014/11/tradgardslycka.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar