tisdag 26 juli 2016

Prärienytt

Min "prärie" är verkligen fin – i verkligheten. Den går faktiskt inte att göra rättvisa på bild. Blomstermorötterna har dragit iväg och är mycket högre än jag räknat med, och har alltså fått fel placering, i varje fall några av dem, i framkanten. Förra året odlade jag blomstermoroten 'Dara' och då blev den inte alls så här hög som i år! Dessa är inga övervintrare, utan sådda i år. I och för sig är det inget stort bekymmer. Däremot är jag inte riktigt så förtjust i rudbeckian med de stora bruna mittpartiet. Den är lite väl dominerande, så jag brukar klippa av lite blommor och ha i vas, nu var det några dagar sedan sist, det kommer alltså nya blommor hela tiden. I övrigt börjar Litet kärleksgräs att blomma, vilket kommer att ge prärien ett lyft från och med nu och framgenom hösten, den är ju vacker in i det sista. Återkommer.


Bilden går att klicka upp! Gör det! 

1 kommentar:

  1. Jag tycker din prärie är väldigt fin. Mina blomstermorotar ser inget vidare ut. Ligger mest ner och ser ynkliga ut. Men jag sådde dom ju väldigt sent så det är nog därför. Får vänta med att avnjuta blomningen till nästa år. Igår fick vi ett häftigt slagregn här som höll i sig i ett par timmar. Då lade sig slöjliljan och ekorrkornet ner. Var ute imorse och skakade av dom och nu börjar dom se lite piggare ut igen. Det är nackdelen med högväxta växter och tunnstammiga gräs med stora blommor i topparna där vatten kan samlas och tynga ner.

    Ha det gott!
    Anita

    SvaraRadera