tisdag 21 juni 2016

Det blommar på prärien

Det blommar på prärien! Nåja, så märkvärdigt är det inte, det är bara några Digitalis davisiana lutea som börjat lite smått. Men det finns knoppar både på slöjsiljan och på Rudbeckiorna. Gräsen artar sig bra, så man kan säga, att det går framåt!

Hittills har inte blivit riktigt som jag tänkt mig. Jag hade tänkt att Digitalisarna skulle stå upp som spjut högre än de andra växterna. Som det ser ut nu får den allt sträcka på sig! Slöjliljan är betydligt högre.

Prärien den 21 juni 2016.

2 kommentarer:

  1. Hos mig blir slöjsiljan upp till 1,2 m när den har vuxit till sig så den blir stor. Men få växter är så fina i ängsliknande planteringar. Det kommer att blir jättefint.
    Hälsning Helene

    SvaraRadera
  2. Hade slöjsilja i fjol och den var fantastisk vacker och blev väldigt hög. Härligt med en prärie - kommer att bli fint hos dig. Fotade nyss en vacker prärie i botanisk trädgård i Provence som kommer i nästa inlägg hos mig.
    Ha det så gott !

    SvaraRadera