torsdag 16 juni 2016

Prärien i mitten av juni

Min "prärie" blir bara tätare och tätare. Det är väldigt svårt att visa på bild så jag får väl förklara, att Digitalisens knoppar börjar slå ut, Ekorrkornet (som man bland annat kan skymta i nedre högra hörnet är drygt 20 cm högt nu och kommer fint, Blomstermoroten ser ut att komma fint och Slöjsiljan sticker upp litet högre än de omgivande växterna och har knoppar. Däremot har de nysådda Rudbeckiorna inte kommit särskilt långt (de rudbeckior man ser på bilden är fjolåringar, och de är rätt stora och har knopp, dock är jag inte säker på om de blir gula eller om det är 'Cherry Brandy').

Bilden går att klicka upp!

Slöjsiljan har knoppar, flitigt besökta av löss och myror.

3 kommentarer:

  1. mysigt med prädie - ska besöka i England, igen.

    SvaraRadera
  2. Inspirerad av dig har jag alla möjliga frösådder! Blomsterkörvel och slöjsilja och lite annat. Myror och löss, hm, ska inspektera vad som händer hos mig;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj så tät din prärie är. Min är ännu inte så tät men det kommer. Däremot är mina ekorrkorn från förra året makalöst fina. Jag har massor med "ekorrsvansar" som vajar i vinden. Jag var förutseende och stack ner en pinne i varje rugge och band om lite snöre innan regnet skulle komma. Och det tror jag var bra. Idag var det bara att ruska på ruggarna så var svansarna lika fina och ståtliga som innan regnet. Jag hade också löss på slöjliljan förra året men dom klämde jag bort en enda gång och sedan kom dom aldrig tillbaka.

    Ha det gott!
    /Anita

    SvaraRadera