torsdag 14 augusti 2014

Hos Charlotte

Vi hade vägarna förbi Sundsvall, så jag kontaktade Charlotte och undrade om det gick för sig med ännu ett trädgårdsbesök. Vi beundrade trädgården i fjol, den är verkligen otroligt genomtänkt och vacker. Då berättade Charlotte, att hon hade stora planer för trädgården, och under hösten och vintern, (och kanske våren) hände det stora saker i trädgården. Gissa om vi var nyfikna ....

Den här bilden var jag inte säker på, om jag skulle ta med eller inte. Tyvärr lyckades jag inte fånga denna vy såsom den verkligen förtjänade att bli fångad. I verkligheten var det så otroligt vackert! Här under äppelträden börjar denna grusade gång ner mot köksträdgården. Här är egentligen en nedförsbacke, men det syns ju knappt på fotot.
 

 Ett stort parti med röd rudbeckor var som ett utropstecken i den annars milda färgskalan.

 Här ser vi en bit av entrén till den nyanlagda "oasen" med sittgrupp. Här var man verkligen omsluten av växtlighet. En helt fantastisk plats, där vi bjöds på kaffe och gott hembakat (tror jag). Och vi fick en trevlig pratstund med Charlotte och hennes man Ulf innan det var dags att dra vidare på vår resa.

 Charlotte är ju inte den som lämnar något åt slumpen, och jag antar att bordsduken är noga utvald!

 På den här bilden ser man en del av trädgårdens utropstecken, den vackra fontänen med tre skålar och ett härligt vattenspel. Jag tror, att den gick att få från Charlottes webbshop.

 Denna rottinggrupp är jag säker på, att Charlotte säljer i webbshopen. Och såklart har Charlotte och Ulf testat den ordentligt. Den finns på deras uteplats.


 Här några växter, som jag bara måste skaffa till min trädgård. Tyvärr är jag inte helt säker på exakta namnen på dem, jag får fråga Charlotte.

Kolla, vad läckert! En installation där en bladvägg får bilda fond. Jag tror det är något myggnätsliknande som trycker tillbaka bladverket. Charlotte är full av idéer!

Nu får det vara bra med bilder från trädgården. Charlotte är ju en mästerfotograf, och har mer tid än vad jag hade att fånga sin trädgård på bästa sätt. Ta en titt i hennes blogg, Trädgårdsflow!

Och sist men inte minst, stort tack Charlotte och Ulf för besöket. Hoppas vi får komma igen nästa sommar!!! Den här trädgården kan vi se hur många gånger som helst!


11 kommentarer:

  1. Ohh Ruben nu är jag riktigt avundsjuk. Dit vill jag verkligen åka någon gång.
    Så himla fint. Tycker du har fångat det bra. Kan tänka mig att man kan ta hur många bilder som helst där.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Tänk att det ska vara så svårt att ta sig till Sundsvall, jag vill ju också se Charlottes trädgård.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Inte vet jag hur det ser ut där, men du förmedlar helt fantastiska bilder från en underbart vacker trädgård! Du är verkligen duktig Ruben! /Anja

    SvaraRadera
  4. Hon skapar en fantastisk trädgård och du gör lika bra bilder! Tack att du bjuder oss som inte tog oss dit på en titt :)

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. P.S.
      Den översta bilden är mysigast ♥

      Radera
  6. Verkligen supertrevligt att ni kom förbi! Varmt välkomna igen förstås!!!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig trädgård - och den där installationen av nät som trycker tillbaka bladverk var helt genialisk!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder från en finfin trädgård.
    Ha det gott.
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Tycker du förmedlat känslan på ett fantastiskt sätt. Mycket vackra bilder. Den med bordduken blev en favorit.

    Ha det gott!
    Anita

    SvaraRadera
  10. Så roligt att få uppleva Charlottes trädgård i verkligheten - hon har en alldeles fantastisk trädgård som du skickligt fångat genom fotolinsen !
    Ha det så gott !
    Isa

    SvaraRadera