fredag 4 september 2009

Världen är allt bra liten

Världen är allt bra liten. Inte trodde jag, att jag skulle få se en hälsning från Fylle-Rolf på ett bord i Berlin. Det lilla livet, ja så får man väl även kalla en grävling, hade varit här!!! Nu lär han vara tillbaks igen i norra Uppland hel och välbehållen, tack och lov. Se HÄR!

Så får jag väl ta tillfället i akt och önska alla bloggare en trevlig helg! TREVLIG HELG!


Nästa surprice. Vad!!!?!? Detta kan ju bara inte vara möjligt, men där står ju Hanneles vattenkanna!

Rätt färg och allting! Jag ropar Hannele, Hannele, men får inget svar. Det skulle ju onekligen vara kul att träffa en Hisingsbo här ute i stora världen! Var finns hon?

Jag till och med klättrar upp i det gotiska lilla tornet i trädgården mitt emot. Men, inte en skymt av Hannele! Fråga mig inte, varför jag inte i stället helt enkelt gick in och knackade på, men antingen hittade jag inte ingången, eller så hade jag fått solsting. Dessutom var jag så uppjagad så det blev som det blev.

Så slår det mig plötsligt - jag har blandat ihop färgerna!!! Aj, aj, aj. Hanneles kanna ser ju ut så HÄR!!

Vilken besvikelse! Jag tröstar mig med en bit Rüblitorte (en sorts morotskaka).

16 kommentarer:

  1. I'm all lost, men fina bilder var det...;-)

    SvaraRadera
  2. Ja du Ruben... mycket kan hända här i världen =) Men tornet hade ju passat perfekt hemma hos Linda! Tänk dig det med en vallgrav runt om och en av hennes läckra drakar som vakt! Ha en fin helg / gittan

    SvaraRadera
  3. Jo men Hannele skulle nog vilja ha stolarna - tror du inte ;))?/Anja

    SvaraRadera
  4. Ruben, vilket roligt inlägg!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att du tänkte på Hannele vår Tant Rosa.
    Ha det gott, Tyra

    Jodå jag fick en förfrågan om bilder men jag var nog för dyr :-)
    Hade du rekommenderat mej? Tack i så fall att du tänkte på mej.

    SvaraRadera
  6. Hälsa Roffe!
    Kul att se bilder från tyska trädgårdsmiljöer.

    SvaraRadera
  7. Roffe, the partyanimal!! Fantastiskt att han lämnar spår överallt!

    :D

    /Marit

    SvaraRadera
  8. Fniss..du har verkligen humor!
    Vilken fin resa du gjort och trevligt att du delar med dig av bilderna och beskriver lika inlevelsefullt som vanligt.
    Ha ett trevligt veckoslut! /Bea

    SvaraRadera
  9. Suck vad säger man - vi visste inte ens att Rolf kunde skriva - våra övriga grannar här i Tierp är faktiskt inget vidare på det... Det känns i alla fall tryggt att du har hållit ett öga på honom. Och glöm inte att överväga erbjudandet om att ta över förmyndarskapet.

    SvaraRadera
  10. Nu har jag skrattat gott, vilket trevligt inlägg....
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  11. Vad kul och se, och jag tror att Hannele skulle kunna tänka sig de där stolarna.
    Tack för dina fina ord hos mig de värmer alltid. Hoppas vi ses på mässan till våren för före det lär jag inte komma till Stockholm.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  12. Tack för din roliga berättelse. Det håller mig glad hela kvällen.Anita

    SvaraRadera
  13. *
    Jag svimmar, vilken vacker bild!!
    Tack.

    Jag menar ölet :)

    nej, kakan...

    SvaraRadera
  14. Jag kan ta kannan - om Hannele tar stolarna! :)
    Nanna

    SvaraRadera