tisdag 6 maj 2014

Ingen sommar utan Orlaya!

Äntligen! Det känns nästan som den förlorade sonens återkomst. Ett orlaya-frö har äntligen grott!
Från den första sådden grodde inte ett enda frö, jag sådde ännu en omgång, med samma resultat. De krukorna är nu kastade. Envis som jag är, sådde jag en tredje gång men hittills har inte ett enda frö grott. Till slut, den 22 april, fiskade jag fram lite gamla fröer som jag hade kvar sedan anno dazumal. Går det så går det! En sommar utan Orlaya, hur skulle den se ut?  Och vad får jag se idag? Det första fröet har grott! Det måste såklart förevigas!

Att en grodd kan vara så vacker!!


Och vill ni se Orlaya ute i rabatterna, så skriv "orlaya" i Sök i bloggen i högerspalten. (Först kommer dagens inlägg, men sedan kommer ett inlägg från i höstas).


10 kommentarer:

  1. Men lyckliga du! De där var ju så vackra... Du LOVADE ju att driva upp massvis för att ge mig ju !

    Så hur gör vi nu? Du får kruka den och så får vi ha delad vårdnad ;)

    Nu ska jag ner till Göteborg och jobba på mässa i 2 dagar men hoppas hinna till Trädgårdsföreningen i morgon kväll!

    Kramar till er!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vacker växt, värd att vänta på!

    SvaraRadera
  3. Skam den som ger sig!
    Så bra at du lykkes til slutt!
    Ha en fin uke!

    SvaraRadera
  4. Vad är detta...?
    (jag kommer på middag för svärdottern har redan bjudit på lunch! :)

    SvaraRadera
  5. RUBEN, du ska ha ett STORT TACK! Du är en ängel, jag blev så väldans glad över Rubbis!!
    Du får gå in på mitt senaste inlägg och titta.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  6. Trägen vinner, eller hur.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Jag sökte, såg och suktade...
    De trivs nog inte i vår lera men SÅ söt! Säkert den perfekta vävaren :)

    SvaraRadera
  8. Det lönar sig att vara envis! Tittade på ditt förra inlägg och det är ju verkligen en underbar växt. Förstår att du vill ha den svävandes som bitar av spetstyll i rabatten.

    /Anette

    SvaraRadera
  9. Grattis! Mycket vacker, står nu på den alltför långa önskelistan, som inte borde vara alls! Ha det gott! :) Mia

    SvaraRadera
  10. Tack för översättningen! Visserligen har jag läst tyska i skolan i tre år, men herregud det var över 50 år sen och inte har man praktiserat den under åren precis. Till skillnad mot engelskan. Det roliga är att min bloggväninna som kommer hit och hälsar på i sommar, inte kan någon engelska - blir förmodligen kul när vi måste använda både armar och ben!
    KRAM och återigen TACK för Rubbis, som jag verkligen blev jätteglad för!
    Susie

    SvaraRadera