onsdag 9 december 2009

Amaryllisutställning

I helgen var det amaryllisutställning hos Brunnsvikens Trädgård. Ute möttes man av välkomnande marschaller och eldar. På parkeringen var det trångt, många hade hittat hit och en och annan suckade och hade svårt att välja bland de amaryllisar som salufördes. Inne i utställningen hade man inte sparat på krutet utan dekorerat med amaryllisar i överflöd från tak och på väggar och golv.


Några kala grenar med amaryllisblommor drar till sig uppmärksamheten.


Amaryllis från taket och massor av julrosor.


Övre raden: 'Lemon-Lime' och 'Pink Star'
Undre raden: 'Giraffe' och 'Supreme Garden'


Bogota, finns redan på fönsterbrädan hemma sedan några veckor.


Denna, som heter 'Chico' fanns inte till försäljning, men vi köpte en liknande som hette 'La Paz'.

22 kommentarer:

  1. Vilket överflöd! Härligt att få se. Och Bogota - utan tvekan en favorit.
    Ha det gott under en allt närmare jorden sjunkande himmel. Eller var kommer allt mörker ifrån?

    SvaraRadera
  2. Jag finner inga vettiga ord:Suck och WOW!/Anja

    SvaraRadera
  3. Wow...vilken underbar fägring!

    SvaraRadera
  4. Chico är ju fantastiskt trevlig! har La Paz samma skira blad?
    Me likey isåfall;)
    /U

    SvaraRadera
  5. Jag blir nästan sjuk av avund att se så många Amaryllisar.Anita

    SvaraRadera
  6. Åhh.. vad jag önskar att jag bodde närmare sådana här ställen, helt fantastiska utställningar och mijöer. Vilken fantastisk samling amaryllisar, hmm... vill ha =). I inlägget före var ju de lysande krukorna härliga.. i rätt miljö är det ju skithäftigt.. Ha en bra dag.. Moa
    ps..
    Skrattade gott åt din och Anjas kommentarer hos mig... ni är för goa.. =)

    SvaraRadera
  7. Oboy! Kan man ana att det var dig själv du hörde suckande...? Ser otroligt fint ut.

    SvaraRadera
  8. Milda makter, så mycket vackra bilder!!!

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Fortsätter du smickra sådär så kommer det snart ett tröstpris. Amaryllisarna är jätteefina. Mina är ännu i knopp med någon börjar öppna sig. Kanske lagom till helgen...
    Eva

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder på blommor som jag egentligen tyckt vara rätt tråkiga. Det tycker jag inte längre! =)

    SvaraRadera
  11. Jag har egentligen aldrig varit någon favoritisör av amaryllisar. Den första hade jag för 18 år sedan, den andra gången som jag flyttat hemifrån, om man räknar bort diverse skolår. Den var röd, pampig och vacker. Och just så. Tilltalade mig inte såå mycket. Nu när jag börjat blogga, och blir "utsatt" för influenser utifrån, så har jag införskaffat amaryllisar. Två olika röda, en vit och en som jag tror mer på, en limefärgad skogsvariant. Det kan hända att jag blir såld på amaryllisar. Ska gräva ner lökarna i trädgården i vår. Mina hyacinter blommar i trädgårdslanden tidiga somrar efter att jag har satt ut dem efter väl förättat leverne under julhelgerna.

    SvaraRadera
  12. Beautiful varieties of Amaryllis Ruben! I must say I wish those setting up displays would not be so trendy by hanging plants upside down ... and why cut off those lovely blooms and paste them on the ends of branches they have nothing in common with. You are lucky to have such a show to visit and so many unusual blooms. It must have been fun too with the bonfires! Carol

    SvaraRadera
  13. Vi har amaryllis, men bara de där billigaste.. röda, vita, polkagris..

    SvaraRadera
  14. Detta hade ju varit fint att se.
    Chico blev min favortit.
    Har de öppet på måndagar?
    Har lite svårt att hinna blogga just nu för jag springer runt och fixar och trixar.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  15. Ännu en serie härliga bilder från en utställning. Så fint!! Ha det bra.

    SvaraRadera
  16. 'Giraffe' blev min favorit, gillar tvåfärgat.

    SvaraRadera
  17. Vilken fröjd att se dina bilder.
    Njut av allt du har nära dig!

    SvaraRadera
  18. Åh, jag blir mållös! Vilka underbara bilder och vilka underbara blommor!

    SvaraRadera
  19. Hi Ruben,
    I came here from your comment on Carol's blog. I enjoyed looking at your beautiful photos. Have you thought of putting a translator gadget in your sidebar? I didn't notice that Blogger has one before clicking on the one in someone else's blog to get one. If you are interested, you can come to one of my 2 blogs and click on mine to find a place where you can get a free one and pick the colors of it.

    SvaraRadera