onsdag 30 december 2009

Gott Nytt År

Jag vill önska alla läsare ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR! Förväntansfull är man, ungefär som när en ny amaryllis är på väg att slå ut, och nu undrar man, hur kommer det nya året att bli?


Hoppas att det nya året slår ut i full blom, som en nyutslagen amaryllis ungefär. Ja, det är klart; som en nyutslagen ros, hade kanske låtit bättre. Men, när man inte har någon sådan att tillgå ..... Dessutom fick jag ju tillfälle att visa 'La Paz', ganska lik 'Chico' som jag skrev om här! och som jag gärna ville ha. Det får bli nästa år, kanske.


'La Paz'

35 kommentarer:

  1. Gott nytt 2010 önskar jag dig också. Jag ser att du verkligen har alla dina amaryllisar så kära. Och de är så vackra!

    Nyårskram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Det samma önskar jag dig!!!
    Linda

    SvaraRadera
  3. WOW... och här bjuder du på den verkliga finalen på årets sista inlägg! Vilken blomprakt!
    Önskar dig en angenäm Nyårshelg! /Bea

    SvaraRadera
  4. Med en sådan vacker inledning på året måste det bli ett toppenår!
    Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Eva

    SvaraRadera
  5. Ja tänkt om det nya året kan bli som de där amaryllisarna; vackert och spännande samtidigt! :)
    Gott nytt år på dig!

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt År Ruben min favorit bloggare!Vi ses nästa decennium, kram Tyra

    SvaraRadera
  7. Gott Nytt År till dig igen. Underbar "La Paz" Måste bara korrigera det förra inlägget. De 8 amaryllisarna var "Ice Queen". Rätt skall vara rätt.Ser fram emot när de blommar.Anita

    SvaraRadera
  8. Dina amaryllisar är så vackre.
    GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  9. God början och fortsättning på 2010:-)
    // Eleonora

    SvaraRadera
  10. Vilka skönheter dina Amarilisar! Här blev de långa så jag kunde sälja de som metervara....
    Jag är optimist och ser alltid med ett barns nyfikenhet på det nya året. Nu förbereder jag för fullt lilla festen vi har här imorron.
    Det bakas salt och söt, det puttras glatt i grytorna....kylskåpet stönar....
    Ahhhhh...och vi spottar inte heller i glasen imorgon.
    Önskar dig och dina en underbar Nyårsafton.
    Med "leriga" hälsningar, Petra B.

    SvaraRadera
  11. Helt underbar och spännande amaryllis!
    Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  12. Vilken fin amaryllis! Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! / Irene

    SvaraRadera
  13. Ruben you have captured your 'La Paz' just when it is about to blow open! When it is just clinging on by it's tips. Lovely! All the very Best in 2010! Happy New Year! Kram Carol

    SvaraRadera
  14. Härlig amaryllis!
    Jag önskar dig en skön nyårshelg och ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  15. Jag ser med spänning och förväntan fram emot det nya året. Vi avslutar dessutom det gamla med att avverka lite olika sjukdomar (först förkylning och nu magsjuka) så vi får nog ett friskt 2010. Gott Nytt år önskar jag dig / gittan

    SvaraRadera
  16. Tack för ännu ett mycket bra bloggår Ruben...jag väntar mig ännu fler av dina fantastiska bilder på växter under nästa år. Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  17. 'La Paz', stilig och gracil.
    Önskar dig ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  18. Gott Nytt. Vilken amaryllisfest!
    Karin

    SvaraRadera
  19. Hej Ruben!
    Visst är det spännande med ett nytt år. Bra liknelse tycker jag.
    Tänkte göra något åt det hållet jag också om jag bara får till det.
    Du vet jag har lite svårt för att skriva så bilderna får tala.
    Det har varit ett roligt blogg år och en sak skall du veta.
    Du är nog bloggvärldens bästa kommenterare eller vad säger man?

    Det har varit så kul att titta in till dig och din fina och finurliga inlägg.
    Stor kram till dig och hälsa frugan
    Jag glömmer aldrig hennes tomatgardiner.
    Gott slut och Gott Nytt
    Annika

    SvaraRadera
  20. Det kommer att bli ett fantastiskt år, jag har gjort massor med löften, önskar dej ett riktigt fint trädgårdsår!

    SvaraRadera
  21. Den ena är vackrare än den andra...har du fler?
    GOTT NYTT ÅR.

    SvaraRadera
  22. Stort tack för dina fina kommentarer i min blogg och för alla fantastiska inlägg. Jag njuter av dina bilder och ord och ser fram mot ett nytt härligt bloggår.

    Gott Nytt År till dig och de dina!

    SvaraRadera
  23. Hallå favoritruben! :D

    Ville bara önska dig ett mycket gott trädgårdsår 2010!

    Gott nytt år!

    Kram

    Marit

    SvaraRadera
  24. Vilka fräcka amaryllisar! Gott nytt år önskar jag dig. Vi "ses" 2010!

    SvaraRadera
  25. Önskar dig ett härligt Gott nytt år Ruben, och det är precis som du säger som en nyutslagen blomma eller en blomma som är på väg att födas.. ja du fattar.. allt kan hända.. allt det där som vi drömt om, men bäst är väl att vi har det så skönt och gott som vi vill, och att nära och kära mår bra. Kram och igen: Gott Nytt År.. Moa

    SvaraRadera
  26. Jag haringet emot om det slår ut som en amaryllis. Din var sannerligen en elegant, finlemmad sak. har jag inte sett förut.

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  27. RUBEN! Om 2010 blir lika fin som din amaryllis så är det ju ingen hejd och måtta på HUR UNDERBAR ÅR 20010 blir!
    2009 har varit ett år då jag har lärt "känna" dig - en riktigt tvättäkta GENTLEMAN!Dina kommentarer är alltid en höjdare!
    Tusen tack för 2009!
    GOTT NYTT ÅR!/Anja

    SvaraRadera
  28. Vilken läcker och elegant amaryllis!Dina blombilder är verkligen någonting extra. Ha ett riktigt gott nytt 2010!

    SvaraRadera
  29. Ja, låt oss hoppas att det nya året blir precis så! Men nu är det konsertdags. :-)

    SvaraRadera
  30. Gott Nytt! Amaryllisar kan man aldrig få nog av, har några jag med men tror du att de kommer till nästa år igen som vår gamle vän, tomten!?

    SvaraRadera
  31. Gott nytt år till dig också! Nu börjar planerna för 2010! Det är kanske just nu i tanken som trädgården är allra finast!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  32. En riktigt god fortsättning på det nya året önskar jag dig, Ruben!

    SvaraRadera
  33. God fortsättning säger jag nu.. hoppas allt är bra.. Kom på att jag lovat bort frön till en akleja och om du vill ha får du maila mig din adress.. =).. Ha en mysig helg..MOa

    SvaraRadera