onsdag 22 juni 2011

Klövöga

Man undrar ju lite lätt, har rådjur ögon i klövarna? I natt har de uslingarna trampat kring i rabatten bland det relativt nyutplanterade växterna. Men, kuriöst nog, har de inte trampat ner en enda växt, utan klövarna har precis placerats på de rätta ställena! De röda markeringarna är där det finns klövspår.

Men det kanske inte är värt att ropa hej, för vem vet, rådjuren är kanske så lömska, att de tänker: bäst att spara dessa små ynkedomar till dess de har växt till sig! Men då, då blir det ett rejält skrovmål, det kan han hoppa upp och sätta sig på!!

19 kommentarer:

  1. Jag hoppas de fortsätter men samma ödmjuka beteende (önsketänkande?)

    SvaraRadera
  2. Dom är säkert så smarta att dom sparar dom här växterna för att senare kunna äta upp dom!

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt! Men, det är klart, de är ju rädda om maten....;)))!
    Nä. Nu e' de' dags för ett dekorativt staket av t.ex. hönsnät!/Anja

    SvaraRadera
  4. Ja verkligen otroligt- tur i oturen;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Fniss..klövöga - rubriken särskilt fyndig, dessutom har rådjuren visat sig ha exakta "klövtramp".
    Vilken tur att dina växter skonades!

    Men, vad är de välväxta bladrosetterna?

    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  6. Det får vi verkligen inte hoppas :-) Men fantastiskt att det gick bra denna gång. På dom bara Ruben!!!

    Är så glad att jag i år sluppit rådjur (än så länge...).

    Glad midsommar!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  7. när du uppfostrat dom kan du skicka dom hit

    SvaraRadera
  8. Hej du kluriga :-)

    Har svarat dig hos mig....

    kram

    SvaraRadera
  9. Jisses - balettdansöser? Nä, de är nog beräknande tyvärr och sparar godiset tills senare när du vattnat och pysslat om "spenaten".

    ha det bra, Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  10. Rådjur är inget jag ens behöver tänka på i min lilla radhusträdgård i stan....
    Glad midsommar :)

    SvaraRadera
  11. Tursamt. Men tyvärr tror jag de är lömska ...
    Trevlig midsommar,
    Karin

    SvaraRadera
  12. Snälla rådjur! Om de nu absolut måste in och kliva runt i planteringarna..
    Oj vad jag har missat mycket fint här, jag har inte haft tid till bloggande, många fina piondamer och aklejor.
    Ha en fin midsommar!/Sophia

    SvaraRadera
  13. Det lyder som om, at rådyrerne er blevet velopdragene, når de besøger din have ;-D

    Ha' en dejlig dag.

    SvaraRadera
  14. Det lyder som om, at rådyrerne er blevet velopdragene, når de besøger din have ;-D

    Ha' en dejlig dag.

    SvaraRadera
  15. Rådjuren är små änglar................,
    som kommer på besök hos oss på natten!
    Tro mig.

    SvaraRadera
  16. Hihi.. det värsta är nog att det är precis så de tänker.. ;)
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  17. Snälla rådjur! Angående pionerna i förra inlägget så är de i alla fall lika vackra båda två :)
    /Jenny

    SvaraRadera
  18. Jag önskar dig en helt underbar midsommar!!

    SvaraRadera