lördag 25 juni 2011

Något gick fel!

Hittade några för mig ovanliga blommor på jakt efter de sju att ha under huvudkudden. Det var ju midsommarafton. Först stötte jag på Knölsyska, en inte oäven växt, kunde platsa på en fuktig plats i trädgården ...


... därefter hittade jag Flenört. Den verkade ju nästan magisk med sin röda kepsmössa. Dessa två, tillsammans med fem andra örter,  skulle nog ge mig drömmar som jag aldrig sett maken till!!!!
Men ....


... det enda jag drömde om på hela natten var de här!!! Ack, ack. Det måste ha blivit något fel i blandningen!

10 kommentarer:

  1. Fniss... dagens bästa!
    Snygg keps i alla fall :)
    Trevlig fortsättning på Midsommaren! /Bea

    SvaraRadera
  2. haha.. men så är det man kan inte drömma om något man redan har / gittan

    SvaraRadera
  3. Så kan det gå... ha en fortsatt trevlig midsommarhelg önskar Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Ja jisses!!! :) Som det kan bli.
    Själv drömde jag att mina labradorer lekte med en ensam varg här ute på gräsmattan!!

    SvaraRadera
  5. Du är ju så grym på alla alla vackra blommors namn, kanske du kan hjälpa mig? Önskar dig en fortsatt fin helg. Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Nämen Ruben! Nu e' de' väldigt synd om dig!
    Du får börja om nästa midsommarafton. Jo, jo. Jag vet de' e'långt dit.
    Men,för att slippa göra om hela proceduren midsommaren även 2013 blir mitt goda råd: Lämna kepsmössan bort från de sju...;)))!/God fortsättning på midsommaren:)!/Anja

    SvaraRadera
  7. Dubbel så effektiv iallafall, eller vad ska man annars säga om så många baggar (?) att räkna? :-)

    SvaraRadera
  8. Ja ovanligt snygga var de ju Men uppenbarligen något fel i blandningen :-) Hoppas du sov gott i alla fall ! Fortsatt skön midsommarhelg önskar jag dig !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  9. Hoppsan, men det kanske var lika bra det? För vad drömmer man om av knölsyska?! /Katarina

    SvaraRadera