måndag 13 april 2009

Tulpaner på marsch

Tog fram tulpankrukorna som jag planterade i höstas ur kallgaraget ganska nyligen. Hoppsan, vad bleka de ser ut, undrar just hur det här kommer att gå, tänkte jag. Men, som synes är det ingen fara, på bara en vecka har de bytt färg, och det ordentligt! Detta lovar gott för en riktig tulpanfägring så småningom! Hittade, surprise surprise - ibland överträffar man sig själv, en skiss som jag gjorde vid planteringen. I den stora krukan är det planterat i två 'våningar' med vita tulpaner och papegojtulpaner i de mest, hum hum, brokiga färger.

Den 13 april

Den 10 april

Den 6 april

27 kommentarer:

  1. Jag har också nyligen plockat fram mina (krukade) tulpaner. Mina växer på lika fint som dina! :)

    SvaraRadera
  2. Så roligt.. spännande att se blandningen.. brokigt sa du.. *ler* så grannt säger jag.. =).
    Ha en bra kväll.. Monica

    SvaraRadera
  3. Det ska bli intressant att se hur du tänkte i höstas! Ibland är det ju så att man tycker nåt är jättesmart, och sen när man ser resultatet så undrar man hur det där gick till =).
    Själv placerade jag en liten örtagård ovanpå mina dahliaknölar (som jag hade petat ner tre veckor tidigare men glömt bort redan). Gissa om jag blev snopen när det kom upp en dahlia i dillen! =)

    SvaraRadera
  4. ÄLSKAR DESSA KRUKODLINGAR SOM FÅR DEN BLOMMANDE VÅREN TILL DUBBELT SÅ LÅNG - OCH VÅREN KAN VÄL ALDRIG VARA FÖR LÅNG? (Ursäkta de st. bokstäverna!)

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  5. Så smart! Och så välorganiserad du är som t o m gör skisser! Här har jag en hel del att lära...
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Trevligt med krukade tulpaner! Det måste jag prova till nästa år.
    Kram från Ronja :)

    SvaraRadera
  7. Bra växtkraft på en vecka. Tulpaner är väl ändå vårens/försommarens blomma. Har själv aldrig odlat tulpaner i kruka, tack för tipset!

    SvaraRadera
  8. Ja, nu växer det så det knakar. Spännande med lökar som skall komma efter varandra.Anita

    SvaraRadera
  9. Så spännande det är att få följa dina tulpaner.

    SvaraRadera
  10. Här händer det lite - jag har blommande i trädgården.
    /MB som skall ut och fota dem NU.

    SvaraRadera
  11. Det kommer säkert att bli alldeles, alldeles underbart!

    SvaraRadera
  12. Vilken planering som ligger bakom krukorna - men det kommer att bli enormt vackert.
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  13. Oj vilken fart det är på dem...blomningen inte långt borta nu....
    /Janne

    SvaraRadera
  14. Överraskningar kommer titt o tätt nu-"planterde jag verkligen detta här" Tulpaner i kruka o i våningar har jag glömt bort att göra-får försöka komma ihåg.....Maria..

    SvaraRadera
  15. Det var raskt marscherat (med färgändringen, alltså). :-)

    SvaraRadera
  16. Jag hann inte få ner några lökar i krukor i höstas, måste göra det nu till hösten; det är ju så härligt! Jag har några hyacinter i växthuset under vinrankan och de är på gång....Tre blå hyacinter som när de blommar sprider en helt fantastisk doft i växthuset!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  17. De där krukorna hoppas jag att jag får se när de blommar!!
    Vad många du har!!
    Tack snälla Ruben för din trevliga kommentar den värmer så. När jag kom hem hade jag en hel del kommentarer och jag valde att läsa din först för jag är alltid så nyfiken på om jag skall få vågen igen. Fortsätt med vågen jag blir så glad. Nu kan jag jobba gott imorgon.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  18. Det är verkligen något visst med tulpanbebisar, redan i så unga dar har de en rättning i ryggen och en elegans i gestiken som inte står någon efter.

    SvaraRadera
  19. God Morgon Ruben, va fint det ser ut! Jag misslyckades totalt med mina tulpaner i år det var för kallt i växthuset så de ruttnade
    :-( Men man lär sig på misstagen.

    Önskar dej en trevlig onsdag min favoritbloggare.

    Tyra

    ABC in THE GREENHOUSE IN TYRA'S GARDEN

    SvaraRadera
  20. Jag har redan avnjutit min tulpanfägring i kruka för i år. Skall bli spännande att se dina!

    SvaraRadera
  21. Nu är mitt första fågelinlägg uppe!
    http://alltkangronska.blogspot.com/2009/04/faglar.html

    Tulpanerna som jag fotade igår blev inget bra med mina mått mätta så jag får prova igen idag. Och väntar jag några dagar till så har jag många sorter som blommar.
    /MB

    SvaraRadera
  22. Ska bli kul att se dina "brokiga" tulpaner. Det är härligt med färg på våren.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  23. Kommer att bli fint det där. Glömmer alltid på hösten att jag på våren tänkte att sådär vill jag göra i höst... Men i höst ska jag försöka komma ihåg för jag tycker det är häftigt.

    Hälsningar
    Ingela

    SvaraRadera
  24. Tips och Trix

    Nu behöver jag hjälp från er allihop-Jag har öppnat upp min blogg
    Maria i Sennan
    Min tanke är att samla upp Fix och Trix-Länkar till bra information om hur man kan förändra sin mall-förstora-förminska-Bildhanteringsprogram som finns tillgängliga på nätet och är gratis-Roliga länkar till animationer-giffar-clipart mm.
    Ja allt vad ni kan ha och vill dela med er av..............
    Gör ett inlägg på din blogg med länk till sidan du vill dela med dig-skriv en kommentar hos mig så hämtar jag hem länken och lägger in den på Maria i Sennan
    Det är lika roligt att ge som att få............
    ...Maria...

    SvaraRadera