onsdag 23 februari 2011

Sol, sol, sol


"The sun has got his hat on
Hip-hip-hip-hooray!
The sun has got his hat on,
He's coming out today."

Dock var det 16 grader kallt i morse. Det är nog i mesta laget för solen att rå på! Så någon solhatt lär inte behövas idag. Det blir nog en rysk skinnmössa med öronlappar. ;-) Men det är väl i alla fall för väl att solen börjar stå litet högre på himlen. Citatet är från  Me And My Girl, om någon undrar.

Observant tittare ser kanske ljusslingan som fortfarande sitter uppe.

16 kommentarer:

  1. Ett STORT TACK till dig Ruben för tipset om Landscape Man! Jag kollade i lördags och maken till visionär får man ju leta efter. Där kan man tala om drömmare... Men så vackert det blev OCH en sådan växtkännedom Keith besitter...DIT VILL JAG!

    Ska med glädje se de andra avsnitten i denna serie!

    Kram Anna Vattenkannaq

    SvaraRadera
  2. Vackert med sol....
    Hos mig är det vitt igen efter att ha varit barmark ett tag.....hmmm...inte precis vad man önskade just nu ;))

    SvaraRadera
  3. Hade du inte skrivit det så hade jag i alla fall inte sett någon ljusslinga. Men...vadå, vi som bor i dom snörika landskapen har väl slingorna uppe fortfarande? vi kan i alla fall inte ta bort våra för det är massor av snö över anslutningarna!
    Har ÄNTLIGEN kommit så långt att jag sått mina fröer, alltså bl.a. dom två sorterna jag fått från dig. Så nyss var jag inne hos dig och "stal" två bilder, en på dahlian och en på lejongapsrankan. Måste ju ha bilder så jag vet var jag ska sätta dom. Fast med min tur (läs oskicklighet) så överlever väl inte plantorna!

    SvaraRadera
  4. Ja, du milde tid vilken vinter!
    Men, vi får bida vår tid, snart kommer våren ;)
    Ha en trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera
  5. Kære Ruben.

    Virkelige dejlige billeder. De får mig til, at tænke på, hvor meget jeg savner min svenske mössa der ligger i husvognen i Sverige. Jeg glemte, at få den med hjem sidst vi var i Sverige. Her kan vi nemlig nøjes med minus 6 grader og lidt sne.

    ha' en dejlig aften

    SvaraRadera
  6. Hej Ruben!
    Jag kan inte fatta att ni har så mycket snö? -16 o oj oj.
    Tur att du har rejält att ta på dig så du inte förkyler dig.
    Här är det barmark även om det snöade igår så flög det liksom bort.
    Det kommer mera snö på lördag och då vet jag vad jag skall göra.
    Ha det gott i solens strålar
    Annika

    SvaraRadera
  7. Blev lite rädd där för jag klarade inte syntestet direkt, tittade på fel bild - men de var fina båda två.

    SvaraRadera
  8. Tack och lov att ljuset har återvänt men kylan tar knäcken på mig...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Ja hurra för sol ! Snön har övergått till is på många ställen här, två av mina väninnor har brutna handleder !
    Hoppas hett på det där mildvädret till helgen. Idag hade vi minus 12.
    Jag tackar också för tipset om Landscape Man, mycket sevärt !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  10. sol betyder KALLT, moln betyder varmt och behagligt...

    SvaraRadera
  11. Nu har jag varit inne på nätet och kollat Landscape Man del 2 som sändes igår på TV9 (som vi inte har). Mycket spännande projekt det också, fast jobbet i första programmet var nog ännu värre (=bättre). Så tack för tipset förra veckan!

    SvaraRadera
  12. Sorry, men den här tittaren är inte så observant hur hon än sen plirar...., men hon ser spår av sol bland träden! Betyyyydligt mer 'upphetsande' än en ljusslinga så här års - allt enligt mig;))!/Anja

    SvaraRadera
  13. Var just inne hos Billan och läste ett soligt, positivt vinterinlägg och här bjuds man på ytterligare ett. Härliga vinterbilder bjuder du på med det fantastiska februariljuset som man blir så glad av. Ikväll när jag kom från jobbet så var det bara 4,5 minusgrader så det finns hopp om lindring av kylan. Hoppas på sol i helgen. Både jag och kameran längtar efter att få gå en långpromenad.

    Ha en fortsatt skön vecka!

    SvaraRadera
  14. Vackra vintersolbilder. Här är också helt vitt och gnistrande kallt igen, börjar vara lite långdraget för att vara i Skåne. ha det fint/Sophia

    SvaraRadera
  15. Solen gör underverk nu med humöret...... och det kan behövas i den här kylan och snöinfernot...... Vackert blir det också i solen (trots snön, eller kanske tack vare snön....)!!!

    -20 här i dag och sol

    Tittade in hos Slottsträdgårsmästaren och såg svaret..... ganska tamt... eller hur!!!

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  16. Hej Ruben! It is cold but still beautiful! Looks about the same here, only not quite as cold. It was 10 degrees F last night. I think it is warmer tonight. We do gain a few minutes of light each day! It will not be long now. In one month we might be seeing some ground and sprouts of green. ;>) Ha det gott! Carol

    SvaraRadera