onsdag 4 mars 2015

Jag kan ana en vår

En föraning om våren är det nog. Jag skulle nog inte vilja gå så långt som att kalla det vår i dagsläget. Visst har snödropparna knoppar och vintergäcken med för den delen, men se hur de huttrar och håller  kronbladen tätt, tätt samman för att inte frysa pistillen av sig.

Tulpanerna har faktiskt också börjat titta upp på sina ställen och jag var för en gång skull ute i tid och micklade ihop mina burar som skydd mot harar och rådjur (de är nämligen som platta "paket" och måste fixas till och fästas lite här och där med ståltråd). Men herre Jemine – jag tappade nästan känseln i fingrarna, så kallt var det.

Snödroppar och vintergäck.

Nej, jag håller mig nog inne och ägnar mig åt alla sådder i stället!

Riddarsporrar på gång. Artar sig bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar