onsdag 21 september 2011

Till COOP - med språng!

Tänkte tipsa om riktiga fyndpriser på tulpaner, narcisser, allium, scilla med mera. Jag hittade flera ställ med väldigt fina lökar i många olika former och färger på COOP-EXTRA. Eller vad sägs om fyra påsar lök för 99 kronor?

Som ett exempel kan jag förtälja, att enbart en förpackning av Tulipa Triumph 'Toucan' hos Bakker kostar ensam 99 kronor (och ändå är det endast 12 lökar i den förpackningen). Storleken är densamma 11/12. Titta här!

Jag tänker plantera mina tulpaner i en stor kruka, som jag övervintrar i kallgaraget, och till detta verkar tulpansorten vara väl lämpad. Sedan tar jag fram krukan till våren, och kan på så sätt tjuvstarta litet.

Var på Plantagen igår, och man blir nästan förbannad, de har inte ens Spansk klockhyacint. Det borde väl vara ett minimum när man är nordens största kedja i branschen. Nej, det var bara det allra vanligaste hyllmeter efter hyllmeter. Och för att det skulle se maffigt ut, fanns samma tulpan på tre, fyra ställen.

14 kommentarer:

  1. Ojoj,skynda att fynda. Hmm undrans om vanlig Konsum har samma erbjudande. Vi har inte Coop här;) Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Ojoj,skynda att fynda. Hmm undrans om vanlig Konsum har samma erbjudande. Vi har inte Coop här;) Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Ojoj,skynda att fynda. Hmm undrans om vanlig Konsum har samma erbjudande. Vi har inte Coop här;) Tack för tipset.

    SvaraRadera
  4. Ja du Ruben. Om du kan begripa mitt dilemma - en hård verklighet ;))))!
    Idag sa jag till maken att vi får åka till Coop och köpa Mango Curry av märket SantaMaria som jag har bara sett i Coop. -Icke, svarade han på machovis. -Inte åker vi dit BARA för curryn. Det blir för dyrt. Undrar om han veknar när jag berättar vilka fynd man kan göra där vid sidan av curry;))))?/Anja

    SvaraRadera
  5. Vilka priser - och hoppas att lökarna är 'färska'! Jag åkte på en blåsning ifjol, köpte papegoijatulpanlökar som inte alls öppnade några blommor. Sån väntan, och sedan - inget. Men bättre lycka i år, jag ska snart handla årets lökar...

    SvaraRadera
  6. Har redan varit på COOP och köpt tulpanlökar, fina sorter och billiga:)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Hej Ruben

    Tak så mycket for din søte hilsen på min blog. Jeg blev aldeles overraskad, - og mycket glad. Det är jo altid gott, når någon svarer på bloggen. Man råber lissom ut sit hjarta, - og nån gång är man heldig at få svar. ;)

    Jeg har set at du har blogget i flere år - og vil ta många tit på din blog i fremtiden, jeg vil jo så gärna lära så mycket om trädgård, som jeg kan. Kan se at du er en super fotograf, og även det har mit stora interesse. Heldigvis är båda stora emner, og jeg føler at det bliver sjovere og sjovere.

    Ha en bra vecka

    Kram
    Eva
    Evigglade.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. Att fynda billiga lökar som du gjort är helt underbart och att plantera tulpan i kruka låter som en bra idé.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  9. Plantagen är inte så kul....fast ibland går det att göra fynd även där....thujaklot tex :))

    SvaraRadera
  10. Aha..... då blir det COOP nästa :-)) Fyndpriser på tulpaner letar man alltid efter. Tack för tipset!!

    Ha det gott!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  11. Oh! Tack för tipset! Då måste jag nog bege mig till coop i eftermiddag. Håller med om Plantagen. Det ser maffigt ut med en hel vägg av lökar men sen när man kikar närmare så är det inte alls så många sorter... Fick ändå med mig några påsar hem.
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Tak for hilsen på min blog. Jeg har fundet navn på min blomst, og det er dragehoved. På latin dracocephalum ruyschiana. Det er en dejlig blog du har.

    Hilsen
    Gitte

    SvaraRadera
  13. jag får nog ta en titt, fast på berget är det svårare att hitta bra platser...

    SvaraRadera
  14. Lovely tulips but I refuse to plant anymore for my critters to eat! I will enjoy seeing yours Ruben. ;>)

    SvaraRadera