söndag 12 augusti 2012

Trädgårdsbesök hos Nina

Idag var vi ett gäng trädgårdsbloggare som träffades hos Nina och hennes familj med bloggen Min Rosendröm för en rundvandring i familjens vackra trädgård. Oj, oj, vad de hade rivstartat med sina projekt.Trots att trädgården endast är fyra år, hade de grejat och donat och odlat så den var i princip klar. Vad skall nu Nina ägna sig åt i fortsättningen, undrar man. Men, lugn -  hon har massor av planer! Nina fick massor av frågor, och hade verkligen stenkoll på allt.

En liten pratstund i det gröna. Veronica och Stefan (Sanda Cottage), Pilgrim (Bland rosor och bladlöss) och Karin (Rubens Rabatter). Nina och ninas man och dotter finns även med på fotot.


Nina hade en stor rabatt med "försöksrosor". Hon är med och testar nya rosor genom en förening som jag inte minns namnet på. De flesta såg väldigt fina ut, men några håller nog inte för testen, och det är ju det som är meningen att sålla bort sämre sorter.

Pilgrim beundrar rosorna som kombinerats så fint med ekorrgräs.
Jag tror, att den här rosen heter 'Kiss me', eller något i den stilen, Nina du får rätta mig!

Väldigt effektfull plantering av gräs, som Nina dragit upp från frö, i rottingkorgar.
Fin inramning av spaljeväggarna (som inte är sneda, som det verkar på bilden - jag gick nog för nära när jag fotade, och det klarade inte min lilla kamera).

Kul tupp och nasse i köksträdgården.

Tack Nina med familj för att vi fick uppleva er jättefina trädgård!


8 kommentarer:

  1. Så roligt att få träffa dig och din fru, hälsa henne så mycket. Bilden på mig är ju jätterolig, ser ut som jag har en handväska på armen :-) Bilden med bordet och speglingen är jätteläcker. Ser fram emot att träffas igen och förhoppningsvis få se er trädgård.
    Ha det bäst
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Tänk så mycket inspiration man får av att hälsa på i andras trädgårdar.
    De där korgarna med gräset är ursnygga.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Så fint å kunne treffe andre hagebloggere. Det er alltid inspirerende å snakke med andre som har hage :-)

    SvaraRadera
  4. En riktigt trevlig träff låter det som, och en jättefin trädgård! /Katarina

    SvaraRadera
  5. Det er kjempe koselig å dra på hagebesøk. Denne hagen var spennende!

    Takk for at du deler bildene med oss!

    Klem

    SvaraRadera
  6. Faller handlöst för korgar (eller krukor med för den delen) på rad på det där viset. Så snyggt.
    Och vilka fina foton Ruben. Är det ett glasbord som speglar i första bilden - eller en alldeles särskilt avancerad liten vattenspegel...?
    /i.

    SvaraRadera
  7. Tack för besöket idag, det var verkligen jättetrevligt! ett lite abrupt avslut med ösregnet bara :-). Hälsa din fru och tacka också!

    Vilket underbara inlägg och bilder du visar, jag blir mållös och har svårt att tro att det är bilder ifrån min trädgård :-) tusen tack!

    Rosen heter "kiss me" och gräset jag sått i korgarna heter fjärderborstgräs och dunborstgräs tillsammans med rosenbönan "enorma".

    Kram
    Nina

    SvaraRadera
  8. Det är så roligt att besöka andras trädgårdar!

    SvaraRadera