lördag 24 maj 2014

Å våren den bara tuffar på

De här senaste veckorna har verkligen satt fart på växtligheten. Huj vad det går fort! Nu är det fullt med knoppar av Allium aflatuense och många har redan börjat springa ut. Så här dekorativa är de i kvällssolen.



 Här är det en annan sort av allium. Som synes har den inte kommit riktigt lika långt.
Tulpanen 'Mondial' tycker jag är väldigt dekorativ med sina bångstyriga kronblad. Dekorativ tillsammans med Aftonstjärna, Ornithogalum nutans.


Tulpanen 'Queensland' ser fräsch ut, och tänker nog hålla på att vara det ett tag till. Trots flera dagars värme runt 30-gradersstrecket. 

9 kommentarer:

  1. Den vanliga rosa lila Allium är på G här också. De andra är bara i start groparna än. Underbar Tulpan Queensland...måste skrivas upp!
    Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  2. Ja nu går det undan.Allt börjar att blomma.Men jag klagar inte.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  3. Oh, så vackert! En underbar tid att njuta av det som växer.
    Njut!

    SvaraRadera
  4. 'Queensland' er utrolig vakker!

    SvaraRadera
  5. För det första måste jag ge mina komplimanger för helt fantastiska foton! Du är en riktig kameravirtuos !
    Vilka vackra tulpaner du har.

    /Anja

    SvaraRadera
  6. 'Mondial' gillar jag, vita tulpaner är alltid fina. Men nu stannar väl växtligheten upp en smula, här ska vara kallt till torsdag.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Hej
    Det är svårt att hänga med i detta tempo. Här äter vi jordgubbar från landet.
    'Mondial' får jag skriva upp på min önskelista den var ljuvlig!!!
    Bilden var helt ljuvlig Ruben.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Oj, vad 'Queensland' är läcker, som om kanterna vore doppade i strösocker.

    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  9. Fina foton, du har så mycket vackert i din trädgård! Såg just att mina allium börjat spricka ut, det är inte klokt vad det exploderade av värmen. Nu har vi kallt, i dag har jag gjort mest innepyssel.

    /Jenny

    SvaraRadera