söndag 14 juli 2013

HJÄLP

Att få hjälp med vattningen är välkommet. Här i Mälardalen är det som vanligt torrt på försommaren och högsommaren, regnet brukar komma på hösten - när man inte behöver det! När man precis har satt sig för att äta lite grillat,  brukar det förstås komma en skur. Gräsmattan är gulgrön men vattna den gör man ju inte i första taget! Man tänker på miljön, det gör man ... Så klart måste man ju ge blomster och grönsaker vatten, annars skulle de ju inte överleva. Då är det skönt med lite hjälp!

Äldsta barnbarnet fyller på sin kanna.

7 kommentarer:

  1. Du vet vad du måste göra, grilla oftare! Och bjud gärna in en massa folk så kommer det säkert ännu mer regn.

    Smaklig måltid,
    Jenny som bor ganska skuggigt och nästan alltid har grön gräsmatta

    SvaraRadera
  2. Hej Ruben!
    Jag hade verkligen behövt lite hjälp med vattningen. Har alldeles för många krukor och hinkar med grönsaker. Tur att vi får regn lite då och då här i Skåneland.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  3. Kära hjärtanens vilken fin bild! :)

    SvaraRadera
  4. Jag tänker också på miljön - min egen närmiljö - och vattnar otroligt mycket. Även gräsmattan! Men det är vatten från egen brunn och vattnet lär ju komma tillbaka till den så småningom!!
    Nej, jag sparar inte passionsblommorna - har två stycken - utan köper en fröplanta varje år. Och dom verkar inte vara så gamla när jag sätter dom - och dom blommar varje sommar!!

    SvaraRadera
  5. Så vakkert bilde! Du er heldig som har så god hjelp til å vanne :-)

    SvaraRadera
  6. Men så rart, förstår att du är nöjd med hjälpen!
    Ha det gott!

    SvaraRadera