lördag 7 augusti 2010

Hög, högre, högst

Sensommarrabatt. Inte så pjåkig - om jag får säga det själv. Ny för i år är den blekgula minisolrosen överst. Tänk, vad det kan bli av norpade frön! Tanken var, att den vita dubbla cosmean skulle väva in sig i solrosens blekgula blommor .... Det kunde ju ha blivit riktigt snyggt - men, man kan ju inte lyckas med allt! ;-)


Temynta, Monarda 'Blue Stocking', Solbrud, Helenium hybridum 'Moerheim Beauty', Rosenflockel (i knopp) mm. Solrosen vet jag inget namn på.

20 kommentarer:

  1. Den planteringen har du lyckats bra med, jättesnyggt!

    SvaraRadera
  2. Snygg kombination med det lila och ljusgula!
    Eva

    SvaraRadera
  3. Themyntan ihop med de oranga är väldigt häftigt,,lila och orange är inget man tror är läckert men här bevisar du motsatsen. Jag har också de där små solrosorna , de heter ngt med Italien, men du menar att man kan ta frö och de blir likadana nästa år,,då ska jag sno åt mej frö innan fåglarna kalasar på dem.
    Härlig rAbatt, !
    =)Monica

    SvaraRadera
  4. Faktiskt är jag lite förvånad över att inte du Ruben är med och visar din trädgård i morron!?

    SvaraRadera
  5. Meget smuk rabat - de er så fine de to lilla blomster i forskellige højder.

    SvaraRadera
  6. Läcker färgprakt så här års - själv inväntar jag hydrngea och några astrar, njuter av RYsk Salvia och lavendel som inte ger sig. Men inte har jag din sensommarfägring!

    SvaraRadera
  7. Jättefin rabatt i fin färgkombination...

    SvaraRadera
  8. Läckert - även kombinationen lila/orange,som jag själv aldrig skulle kommit på att göra! Du har verkligen lyckats!

    SvaraRadera
  9. Kontrasterna är verkligen vackra!
    Minisolrosen gör sig fint i bakgrunden, är det Vanilla?
    Ha en trevlig söndag! /Bea

    SvaraRadera
  10. Den rabatten kan du känna dig helt nöjd med:)

    SvaraRadera
  11. Håller helt med. Rabatten är jättefin!
    Karin

    SvaraRadera
  12. Super fint ändå Ruben.
    Jag gillar sensommarrabatter.
    Ha en bra söndag
    Annika

    SvaraRadera
  13. Hej där Ruben!
    Nu får du gärna tala om för mig vilka sortnamn du har på solbruden resp temyntan! Normalt sett borde jag inte gilla den där höstkombon, men dina färger blir suuuperfina tillsammmans. Måste prövas! Mums!
    Ha det fint! H.

    SvaraRadera
  14. Härliga färger tillsammans.....

    De där blekgula lite skirare solrosorna är verkligen fina. Har inga såna i år tyvärr....

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  15. Nä den rabatten e svårslagen :)
    Håkan

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig färgexplosion. Den gillar jag skarpt. Just nu så gillar jag blekgult väldigt mycket så minisolrosen föll mig i smaken.

    SvaraRadera
  17. Nu blev jag nästan lipig.........det var det snällaste ngn sagt någonsin :)
    TACK
    Men jag tycker om dina rabatter med :)
    Håkan

    SvaraRadera
  18. Jättefin rabatt och härligt med färg! ha en bra vecka! /Sophia

    SvaraRadera