måndag 9 augusti 2010

Snilleblixt

När den gamla tremeters-parasollen pajade, och det var dags för en liten tur till soptippen, tänkte jag: kan man verkligen inte använda någon del av den till något? Snudd på härdsmälta i hjärnkontoret, men jag kom på det!!! BLOMSTÖD!!! Fram med metallsågen, några drag, och vips hade jag ett antal snygga och präktiga blomstöd. Man är ett geni!!! När jag satte upp dem för fotografering, så såg jag, att man även kan använda dem som dekoration. De kastar en rolig skugga på marken. Så ett tips till alla flickor och tanter: sätt en parasoll i händerna på era män och säg till dem ordna blomstöd!!! Och börjar de kverulera, hälsa dem att det går lika bra att sköta grillen i regnkappa - som under ett parasoll!!! Om det, mot förmodan, skulle regna, alltså!


Snilleblixt. Och, om någon skulle undra varför en pinne är kortare, svarar jag: Man kan ju inte lyckas med allt!

14 kommentarer:

  1. Snyggt ... och så lite charmigt med en som är ... kortare!
    :)

    SvaraRadera
  2. Det är den lille som gör installationen intressant tycker jag ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, eller så tar vi själva fram sågen om vi vill ha det gjort...(sorry, kunde inte låta bli..*ler*)

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul att göra "konst" eller "konstiga saker" till trädgården alldeles själv och inte behöva köpa dyra designade grejor.
    Håller helt klart med Ann-Charlotte att det var den "lille" som satte knorr på det hela!

    SvaraRadera
  5. Ja det gäller att se det man har mitt framför ögonen...eller att förstå vad man håller i :)
    Gillar alternativa användningsområden, att göra nåt av saker som var något annat från början.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Det där gillar jag... både själva idéframkomsten och resultatet.... SNYGGT! Rena rama eko-stilen!

    Själv använder jag ratade gardinstänger till samma sak :-) You and me - we think alike.....

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  7. För den smarta idéen förtjänar du en krans av lagerblad, hihi.
    Hälsningar, Petra B.

    SvaraRadera
  8. Återbruk är min melodi:)
    Inga nya grejer hos mig...

    SvaraRadera
  9. Hej snilleblixt där!
    Jag skall genast visa min man.
    Klart att man skall återanvända.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  10. Häpnadsväckande snillrikt! Jag måste genast ut och se vad jag kan göra med en gammal cementblandare.

    SvaraRadera
  11. Snyggt! Synd att mina parasollpinnar är i trä.... Hälsn mimi

    SvaraRadera
  12. Fiffigt! Det är fint med små installationer i trädgården. Det gäller att ta tillvara på alla resurser.
    Ha det gott!
    Pella

    SvaraRadera