fredag 22 oktober 2010

... och så kom snön







27 kommentarer:

  1. "asg" f-låt men jag kunde inte låta blir att skratta... du gillar väl vinter och snö ;-P
    Helghälsningar från ett blåsigt, höstlikt skåne / gittan

    SvaraRadera
  2. Men... hur står det till med vädret här? Du bor väl norr om stan? Och jag söder om. Och här är det bara lite pudrat, inte ens snyggt!

    Men jag har inga tvivel om att det kommer mer här så småningom också. :-)

    /IET

    SvaraRadera
  3. Oh jaa tragik i trädgården man hör hur de gråter allihop faktiskt...Ser likadant ut hos mig fast kanske det slaskar bort idag har 0gradigt just nu i stigande så kanske vi håller tummarna

    SvaraRadera
  4. ...inte gillar jag att se det där vita precis - och jag tycker ju att det är alldeles för tidigt! Det brukar normalt komma i mitten på november. Att jag vet det beror på att gubben fyller år den 14 och då brukar den första snön ha kommit. Inte redan i oktober!!!

    SvaraRadera
  5. OJ! vad mycket snö! Här är det bara höststorm. Bar och bara... det blåser rejält! Och allt blåser bort.
    / Pella

    SvaraRadera
  6. OJ...... Hoppas verkligen att det är lokalt så att inte något snömoln från dina trakter tänker leta sig upp till mig ;-) Här är det bara gräsmattor.......

    Dock mycket vackert med fluffet tillsammans med dina blommor....

    Ha det fint i helgen!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  7. *fniss*... kunde inte låta bli att bli lite full i skratt :) Här kan man prata om förändrligt väder! Men vilka härliga bilder och färger! På sista bilden kan jag riktigt se och känna hur överraskad blomman blev, när den fick en vit snöhatt på sig :)

    Ha en skön helg och hoppas snön försvann så du slapp skotta :)

    SvaraRadera
  8. OH! Oh! too soon!! but you make it seem so beautiful with your photos Ruben. Surely it will not stay but melt with the warm sunlight coming your way. ;>) Kram Carol

    SvaraRadera
  9. Vilka mängder! Ja, nu tog ju hösten slut med ett brak i alla fall.
    Önskar dig trots dessa lätt deprimerande (men vackra) bilder en skön helg,
    Eva

    SvaraRadera
  10. Åh nej så mycket! Men det är faktiskt ganska snyggt, på ett lite tokigt sätt... Hoppas dock det blir lite varmare igen!
    Hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera
  11. Det käns alldeles tokigt med snö nu...Fast ändå lite fint, iallafall på bild ;)
    Hoppas det töar bort snart.
    Trevlig helg ;)

    SvaraRadera
  12. Så mjukt, som sockervadd... Men alldeles för tidigt, ska det bli en riktigt lång vinter? Nåja, vi får väl odla inomhus i så fall. ha en härlig helg, mitt i snön!
    Liisa.

    SvaraRadera
  13. Hoppsan...den kommer före hos dig i år ;)
    Men, visst är det vackert med snömössa på de gula Rudbeckorna.
    Kör försiktigt!
    Trevligt veckoslut! /Bea

    SvaraRadera
  14. Usch! Nej! Fy!
    Kan inte se något vackert med snö i oktober. Det ger bara dåliga vibbar. Vad månde komma?
    Med detta sagt, så ÄR faktiskt DINA FOTON snygga och spännande. Men för en gångs skull avundas jag inte motiven.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  15. Ooops, hann du få undan löven från gräsmattan? Eller de sitter kanske fortfarande kvar på träden som här i Skåne.
    Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  16. Kära nån, vad eländigt det ser ut... fast vackert på samma gång... ledsen eller glad? både och kanske?

    SvaraRadera
  17. Mer snö än i södra Norrland, vi hade minus åtta i morse:(
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. That's a lot of snow for the first snowfall of the season. It looks very pretty on the grasses, but your poor orange flowers look like they need hats.

    SvaraRadera
  19. Vilken tur du har som fått sådana bilder nu blir jag riktigt avis!
    Var i Stockholm dagen innan. Jag har inte sett ett spår av snön varken här eller där.
    Ha det gott och må gott
    Annika

    SvaraRadera
  20. Hejsan Ruben!

    Så otroligt mycket vackrare än våra 100 mm vatten på några dagar. Det här börjar faktiskt tära på nerverna detta eviga regnande.Dessutom storm mot fredagsnatten - precis när vårt tak håller på att läggas om....grrr!
    Regn hela våren och försommaren. Hela augusti och större delen av september. Ett par fina veckor i halva oktober och nu - regn i massor.
    Kanske dags att bli klimatflykting? Har du något bra förslag vart? Gillar inte för varmt heller;))!/Anja

    SvaraRadera
  21. Det är ju lite tidigt med snö i oktober men jag måste säga att du fångat oktobersnön på ett fantastiskt sätt. Det värsta är att många små späda björkar har böjt sig ner i och med att löven inte fallit. Hoppas dom repar sig igen.

    Idag regnar det och snön smälter bort. Jag har inte hunnit kratta mina löv ännu och det får nog vänta en vecka till.

    Ha en skön söndag och en skön vecka!

    SvaraRadera
  22. Grattis!
    Ni slår väl rekord nu?
    Det är väl vi som skall ha snö - inte ni!

    SvaraRadera
  23. Helt underbara bilder! Men visst är det alldeles för tidigt. Hoppas din trädgård var redo för detta. Jag har massor kvar att göra innan jag hälsar vintern välkommen. Men visst är det vackert...

    SvaraRadera
  24. Otroligt vackert, men ack så tidigt! Jag hade nu haft första frostnatten på Ängesö, temperaturen hade en natt krupit ner till -2.

    SvaraRadera
  25. VAd man än tycker om snö så är det i alla fall vackert!
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  26. Ojsan lite fuskigt med mer snö än uppe i norr..
    Så vackert det är med vitt täcke!

    SvaraRadera