tisdag 29 maj 2012

Du missar väl inte ...

... Historiska trädgårdar i Kunskapskanalen? På URplay kan man se de tre program som sänts i serien: Drottningholm, Huseby Bruk och Glorup. Särskilt programmet om Huseby Bruk tyckte jag om. Man fick massor av både trädgårdshistoria och brukshistoria i det välkomponerade programmet. Programmet om Drottningholm var ambitiöst, men  urvalet av vad man visade, när man skulle förklara en gammal trädgård, kändes amatörmässigt. Dock sevärt! Programmet om Glorup har jag ännu inte sett.

Broderirabatt modell äldre (slutet av 1800-talet).
 (Bild från UR-programmet).



8 kommentarer:

  1. Nä, det missar jag inte - jag som nästan aldrig kollar på tv annars haha. Tyckte verkligen om programmet från Huseby. Mycket sevärt.

    SvaraRadera
  2. Jo det har jag missat, men eftersom det regnar just nu kastar jag mig på fjärrkontrollen....
    Duktiga du som är klar med all utplantering. Det är jag också, men det var ingen större bragd för jag hade kanske sisådär sextio småplantor i år - det mesta vägrade nämligen att
    gro.
    Må så gott.
    Eva

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Set är så roligt och intressant med trädgårdshistoria. Broderirabatter är Göteborgare duktiga med... tja, Ulf Nordfjell har lagt/planerat de flesta nya.

    SvaraRadera
  4. OJJJJ, tänkte jag, Ruben har verkligen piffat till det med en kungligt överdådig och vacker rabatt, när jag såg den lilla bilden i blogrullen...

    Tack för godaråd, få se om jag kan bända tv-kontrollen ur tonåringarnas händer;-)

    Ha det gott, Hillevi

    SvaraRadera
  5. Ruben...jag ser dig lite överallt bland bloggarna och skulle vilja följa din blogg. Dock kan jag inte hitta vart jag lägger till mig som följare :(

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Jag lyckas missa de flesta trädgårdsprogram, vet inte hur jag bär mig åt. Försöker spela in eller se repriser/play men det är inte alltid det funkar det heller ...

    Ha det bra,
    Jenny

    SvaraRadera
  7. Detta hade jag missat, tack för tipset!

    SvaraRadera
  8. Lackert, kul nar tradgarden gor som man vill... jag hart skungit idag.

    SvaraRadera