tisdag 5 juli 2011

Claus funnen utslagen i rabatten

För mycket av den lille, kanske någon undrar. Men lugn, här gäller det VALLMON 'Claus' som idag gjorde slag i saken, och förenade sig med de helt vita vallmonen. Om någon börjar leta fröer till denna vallmo, kan jag berätta, att de nog inte finns hos någon fröfirma, utan dessa fröer kommer från Claus Dalby i Danmark. Alla som recenserade hans böcker fick nämligen en påse fröer som tack. Detta var för något år sedan när Claus startade sin blogg.

19 kommentarer:

  1. Så underbar färg,jag har fått hem nya fröer på posten så min samling kan bli större nästa år. Snart slår mina "yellow Peony" ut. Så härligt. Vilken tid sår du fröna till nästa år.Jag är ju ivrig så jag vill gärna så snart.Men kanske är för tidigt?

    SvaraRadera
  2. Vallmo är så vackert!
    Snygga färger tillsammasn!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Hihi rolig rubrik....fin bild. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Han kom till mig före....hihi...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar bild, inte bara tack vare Claus..

    SvaraRadera
  6. Ja smuk er den Ruben :0) Lige så florlet som den hvide *SMILER*


    Florlet er et mere poetisk udtryk for: let og fin eller let som fjer måske..........når noget er så let at det nærmest svæver af sig selv - håber det var opklarende og hjælp nok til dine bestræbelser ud i det danske sprog :0)

    Knus Dorthe

    SvaraRadera
  7. Ännu tjusigare än den tidigare bilden (jag älskar ju lila)!

    SvaraRadera
  8. Då är det inte alla som kan skryta med att ha Claus Dalby utslagen hemma i rabatten :-P

    SvaraRadera
  9. Jaha du - nu blev din kombo ännu tjusigare än gårdagens...gillar det varmgula i nedankanten - får det magentaröda att lyfta sig ännu ett snäpp. Håhåjaja, jag älskar när det sjunger om färger...

    Ha det bra , Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  10. Vilken raritet. Så snygg mot den vita vallmon. Ställer mig gärna på kö för fröer.Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  11. Jättefint. Jag har köpt fröer till en liknande på Capella gården på Öland.

    SvaraRadera
  12. Jeg vidste slet ikke, at man kunne få hvide frø-valmuer? De er meget smukke sammen med "Claus".

    SvaraRadera
  13. De är så vackra de här skira vallmosarna! :)
    Det gäller att slå sig ner och verkligen se på allt det vackra.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  14. Vackert, vackert! En stilig herre, den där 'Claus'. :)

    SvaraRadera
  15. Oj, han var ridderlig och stilig den Claus!
    Ser att du har fina ex på Cappuccino nedanför, suck...jag undrar om det var fel på jorden i år som jag köpte, då många sådder blev klena och dålig tillväxt bl a den nämnda.
    Trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera
  16. Mycket snygg! Och vad kul att ha fröer från Claus Dalby! Gillar honom och hans idéer! :) Mia

    SvaraRadera
  17. Här uppe heter Claus, Jenny.
    Rätt vad det är byter hon färg och blir rosa.

    SvaraRadera
  18. oj oj, din lyckost. Jag fick en påse frö i vintras av Claus men de vill sig inte. Det är några smååååå ynkliga där jag sådde. Ska försöka pyssla om dem nu med lite hästgödsel och mer vatten så får vi se om de sätter fart. Färgen är ljuvlig !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  19. Så snygg Claus är. Han finns hos mej med, men iår är han verkligen sen i min rabatt, och förra året ville han inte visa sej överhuvudtaget....

    Men den där vita!!!!! WOW!!! Så skön den också, delar du med dej av fröer så hör gärna av dej till mej :))

    Må gott.

    SvaraRadera