fredag 1 juli 2011

Otrendigt

Nu när Anja, med bloggen  Anjas Hill, varit så modig att hon visar upp sin matta, då får jag väl inte vara sämre! Inte för att mattan var otrendig direkt, men den var ju lite speciell (milt uttryckt). Men jag gillade både den och Anjas djärvhet (leklust, kallar hon det själv)! Det må vara hur otrendigt som helst! Men den här kulan är det särskilda minnen förknippade med för den köptes under en fantastisk semestertur i Danmark för många herrans år sedan, ja faktiskt innan de hunnit bli riktigt poppis i Sverige (och det är nästan sant!)! Men, det var då det, nu är det helt ute!  Alltså inte ute i skogen, utan ute trendmässigt.

21 kommentarer:

  1. ...fast jag tycker mig skönja en blå trend nu igen:-) Skönt att man blir trendig då och då, när man behåller alla sina roliga infall eller möbler eller... vad somhelst:-)

    Ruben, jag vill att du länkar dig hos mig idag. Länka gärna tillbaks, så att fler kan göra samma sak, så får vi en braig zonindelad blogglista såsmåningom:-)

    Ha det gott, kramkram H.

    SvaraRadera
  2. Hejsan Ruben!
    I vilket fint sammanhang din klot är placerad - som en blåbärsbesvärjelse - eller någon slags treenighet med den ljusa stenen och den mörka till vänster (ser inte om den är en sten eller trädstam).
    Nog är lyckade arrangemang alltid trendiga.
    Mycket, mycket snyggt Ruben!/Anja

    SvaraRadera
  3. Hejsan Ruben!
    I vilket fint sammanhang din klot är placerad - som en blåbärsbesvärjelse - eller någon slags treenighet med den ljusa stenen och den mörka till vänster (ser inte om den är en sten eller trädstam).
    Nog är lyckade arrangemang alltid trendiga.
    Mycket, mycket snyggt Ruben!/Anja

    SvaraRadera
  4. "Ett blått svävande klot i skogen" ser det nästan ut att vara =)

    Men du Ruben... mitt botox... det har liksom "sipprat" ut ur läppen? Och nu kliar det som sjutton!!! Vad ska jag göra??? ;P

    SvaraRadera
  5. tänkte oxå skriva att ditt blåa klot nästan svävar;) hihi kul, och fint! Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Man ska inte bry sig så mycket om trender utan ha det som man vill ha det själv tycker jag :)
    Och ditt klot passar fint där på stubben....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  7. Nej, man ska ju inte bry sig om trender, de kommer och går och man blir alltid trendig igen efter ett tag... Nu ska jag på semester, ska precis flyga dit till Norden, så det blir ingen bloggande för ett tag, bara sommarstiltje. Ha det bra, Ruben, vi hörs igen i augusti!

    SvaraRadera
  8. Så vackert det glänser där på stubben - måste vara god kvalitet på det klotet när det har så många år på nacken...trendigt eller inte - jättevackert och får mig att tänka på Putte i Blåbärsskogen.

    Din kalibrisalvia i förra inlägget är verkligen vacker ( jag tycker ju också om ALLA salvior)OCH trendig så det jämnar ju ut sig...

    ha det bra, Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  9. Aha, börjar ni vara modiga och visa upp era fall för trender får jag inte vara smämre. Ska fota i motgon :=)

    Ditt blåa klot var väldigt vackert placerat, det pryder sin plats.

    Ang. Collomia debilis (Bergjuvel) så blommar den från början av juni fram till hösten. Håller koll flera gånger per dag under hösten så man inte missar alla frön. Är du intresserad får du gärna påminna mig längre fram.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Mmm jag tycker den är perfekt där och lyser upp fint. Bryr mig faktiskt om det är trendigt eller ej. Jag är nog också väldigt otrendig.
    Anja är verkligen en toppen bloggare på alla vis och härlig person.
    Ha en skön helg
    annika

    SvaraRadera
  11. Känner mig träffad, är väl lika otrendig själv, gammal så mossan börjar växa på ryggen misstänker jag, men jag gillar faktiskt (fortfarande) blåa klot i trädgården Tycker nog det ser stiligt ut :)

    SvaraRadera
  12. Klotet är fint i skogen, trender tycker jag man ska strunta i, trädgård påverkas av trender men förhoppningsvis också av den som har trädgården, annars blev det nog rätt enformigt:)

    SvaraRadera
  13. Ditt klot i skogsbrynet tycker jag faktiskt ser rätt i tiden ut. Naturromantik, barrväxter. Chelsea Flowershow nästa. :-)

    SvaraRadera
  14. Sre riktigt snyggt ut där det ligger! Måste erkänna att jag själv har ett med! Men det döljs av buxbomskloten numera (dent har legat där sedan jag planterade dem), men det kanske börjar bli dax att ta fram det och putsa av det lite, tur att trender kommer och går... :) Mia

    SvaraRadera
  15. Jag tycker det passar riktigt bra där! Och rätt var det är är det säkert tendigt igen, om du nu skulle bry dig...
    Dina bilder från Enköping gör mig, som sagt, så sugen på att åka dit! Salviorna är ju helt sanslöst vackra!
    Ha det bra! /Katarina

    SvaraRadera
  16. Trender kan man strunta i! Jag klär mig inte heller efter sista modet ifrån Paris :) Så länge det är snyggt bara annars så är det huvudsaken, och ditt klot är definitivt snyggt!! /Mimi

    SvaraRadera
  17. Men...jag trodde att gå mot strömmen var det trendigaste av allt. Fel igen alltså!!
    Men ditt klot är fint oavsett...
    Ha det gott

    SvaraRadera
  18. Hej Ruben!

    A touch of zen! I love it!! There is mystery and magic in this photo and garden. The reflections in the ball are interesting too.
    Ha det gott! Carol

    SvaraRadera
  19. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  20. Man ska omge sig med det man trivs med och inte det trendiga.

    SvaraRadera